• емоційна — готовність
дитини бути самостійним і відповідальним.
У більшості випадків
тестується тільки інтелектуальна складова. Комунікативний навичок, а також
емоційна готовність залишаються «за бортом». Однак психологи не втомлюються
повторювати, що саме соціальна «зрілість» дошкільника обіцяє йому успіх в
навчанні. Щоб діти успішно «гризли граніт науки», їм повинно бути в школі
емоційно комфортно.
Головна мета початкової
школи - навчити дітей рахувати, писати і читати. Виникає логічне запитання:
навіщо тоді всьому цьому вчити дитину до 1 класу? Як кажуть педагоги, базові
навички складають необхідну основу для їх успішного оволодіння. Не секрет, що
різним дітям для запам'ятовування одного і того ж матеріалу потрібен різний
час. Шкільна програма орієнтована на середній рівень. Щоб всі дітки вкладалися
в заданий темп, необхідна дошкільна підготовка.
Наступна складова - вміння
дитини спілкуватися, висловлювати свої думки, контактувати з соціумом. Психологи
таку підготовку ставлять на перше місце. Малюк, який вміє писати і читати, але
погано адаптується в колективі, завжди буде «білою вороною». Ось чому важливо,
щоб до школи діти відвідували садки, центри розвитку або гуртки. Тільки
перебуваючи в колективі, дитина вчиться вибудовувати відносини і отримує
необхідні комунікативні навички.
Як підготувати дитину до школи: поради психолога
• Розповідайте, які
пріоритети він отримає, коли буде школярем: спілкуватиметься з дітьми, стане
самостійним, буде «дорослим» та інше.
• Спілкуйтеся з малюком на
тему шкільних років, згадуйте своїх вчителів, читайте шкільні розповіді. Дитина
повинна розуміти, що навчання - це обов'язковий етап в її житті.
• Цікавтеся думкою сина
або дочки, дозволяйте відстоювати свою точку зору.
• Грайте в «Школу»,
програвайте різні моменти: виступ перед дошкою, розповідь вірша, дозвольте
дитині бути в ролі вчителя.
• Привчайте з ранніх років
всі розпочаті справи доводити до кінця.
• Привчайте до
самостійності в діях і рішеннях.
• Моделюйте конфліктні
ситуації і разом знаходьте їх рішення.
АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНІ ПОРАДИ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ ВІД
ВІКТОРІЇ НАЗАРЕВИЧ
Чудові,
практичні, дієві поради від арт-терапевта Вікторії Назаревич.
1.Звикаємо до простору. Сходіть з дитиною в
школу погуляйте і помалюйте… класи і коридори. Перегляньте такий альбом кілька
разів.
2.Формуємо ефективну активність.
Перемальовувати через копірку або напівпрозорий папір будь-які зображення і
робіть їх дуже схожими на оригінал.
3.Моделюємо соціальні контакти. Створіть
ляльковий клас і вчителя. І програвайте з дитиною різні ситуації від
найпростіших … – «Хочу в туалет», і до конфліктних ситуацій.
4.Помалюйте зображення осіб з різними емоціями
… і пробуйте з дитиною малювати щось, що допоможе підняти або поліпшити
настрій. Зробіть такий альбом для гарного настрою.
5.Привчайте дитини до шкільного ритму.
Помалюйте автопортрети на тему «Я- учень» в різних ситуаціях: встаю в школу,
снідаю перед школою, йду в школу … і так далі до вечора.
6.Учіть приймати різниці – формуйте
толерантність. Підберіть картинки або фотографії різних шкільних ситуацій від
радісних до конфузних і обговоріть з дитиною, нехай цей набір буде мовчазним
помічником для дитини в подальшому процесі звикання до інших.
7.Укріпляйте руку і розвивайте дрібну моторику.
Малюйте восковими олівцями, розминайте скульптурний пластилін і малюйте ним,
ліпіть з глини.
Мислимо логічно, розвиваємо увагу,
пам'ять, мислення
Дані завдання можна роздрукувати
і виконувати, можна намалювати самостійно або виконувати усно, обговорюючи це із
мамою або татом.
Логічні ігри для розвитку мислення
у дітей 3-5 р.
Розвиток мислення та пам'яті
за допомогою мнемотехніки
Кольори для дітей.
Розвиваюче відео про кольори
Розвиваюче відео про геометричні фігури
Вчимося рахувати до 10
АБЕТКА - Вчимо букви!
Відео для дітей про те, як говорять тварини
Мультик, який навчить дітей
назвам пальців на руках
Ось три найбільш поширені помилки,
які роблять батьки в розмові з дітьми дошкільного віку:
Перетворюють бесіду на допит із пристрастю.Ніхто не любить, коли його намагаються допитувати. Імовірно,
найгіршими є запитання, які починаються зі слів «Чому ти...?».
Ставляться до дітей, як до своїх зменшених копій.Батьки, як правило, вважають своїх дітей маленькими дорослими
людьми з добре розвиненими навичками спілкування. Якщо ваш малюк сердитий на
вас, тому що ви занадто багато й довго працюєте, він не скаже: «Мамо, ти була
відсутня дуже довго, і тепер у нас не залишилося часу на те, щоби пограти
удвох. Знаєш, мені всього чотири роки, тому я не зовсім розумію, що таке
відстрочене задоволення». Замість цього малюк буде просто хникати.
Грають у супергероїв.Коли наші діти схвильовані й засмучуються, ми
схильні вирішувати їх проблеми замість них. Малюки ж сприймають нашу поведінку
як підтвердження того, що вони не у змозі вирішувати свої проблеми самостійно.
Правильна модель спілкування
батьків
Так що ж
робити батькам? Будьте тут і зараз, поруч з вашою дитиною. Найпростіший спосіб
залучити дитину до розмови – це робити разом з нею те, що вона любить: плавати,
грати в настільну гру, рибалити або просто гуляти у дворі. І, звісно, бути при
цьому максимально терплячими.
Спочатку
батькам треба перечекати деяке усне нерозуміння, особливо якщо ви й ваша дитина
до цього моменту не часто спілкувались один з одним. Терпляче поставтесь до її
мовчання. Навіть якщо ви вже добрих півгодини прорибалили в тиші, знайте, що ви
вже досягли значно більшого, ніж якби дошкуляли дитині словами. Так, без усяких
слів, ви промовисто даєте їй зрозуміти: «Я поруч з тобою зараз і буду поруч,
коли мовчання закінчиться».
Уникайте
ставити запитання з очевидною відповіддю. Замість того щоби спитати: «Це
образило тебе?» спробуйте сказати: «Так, мене б це образило». Це дасть дитині
можливість відповісти, не вдаючись до захисної пози. Крім того, вам принесуть
більше користі «гм» і «так», тому що вони відображають розуміння проблем дитини
краще, ніж ваші запитання.
Опустіться
до рівня зросту дитини. Коли ви розмовляєте або граєтеся з нею, набагато
корисніше встати на коліна або сісти навпочіпки й опинитись на рівні зросту
дитини, обличчям до обличчя. Якщо дитина засмучена від невдалих спроб пояснити
вам що-небудь, допоможіть їй, називаючи й визнаючи її почуття: «Це так сумно!
Це була твоя улюблена іграшка».
Читайте
книги разом та обговорюйте їх зміст. Це допоможе збільшити словниковий запас
вашої дитини, дасть вам обом матеріал, на який можна посилатись пізніше.
Наприклад, ви можете сказати: «Пам'ятаєш, як паровозик засмутився, коли всі
діти пішли гратися з дівчинкою? Може, тебе теж засмутило, що твій друг Сашко
грався з іншими дітьми, а не з тобою?».
Немає коментарів:
Дописати коментар