У
п’ятому класі починається новий період у житті дитини. Вона дорослішає,
переходить навчатися до середньої школи. Вимоги до навчання змінюються,
з'являються нові шкільні предмети.
П’ятий клас – це не тільки новий етап у навчанні, це і новий етап у розвитку особистості.
Як допомогти дитині у навчанні?
Дуже часто у п’ятикласників
можуть виникнути проблеми у навчанні. Батьки не повинні це сприймати занадто
трагічно, але з’ясувати причини цього потрібно.
Першопричина – це нові вчителі,
нові предмети. У початкових класах у дітей була одна вчителька, яка добре знала
кожну дитину, її здібності, слабкі та сильні місця. І діти за чотири роки
пристосувалися до її вимог. У п’ятому класі кожний предмет викладає окремий
вчитель. Вимоги до навчання різні. І дитині часом важко зорієнтуватися у цих
вимогах. У цей період може охолонути цікавість до навчання, можуть виникнути
скарги на те, що багато задають, нецікаво…
Батьки можуть допомогти дитині
в адаптаційний період (зазвичай це перша чверть навчального року), пояснити, що
не все у навчанні цікаво. Навчання – це гарний спосіб виховувати свою силу
волі, тому дайте дитині змогу розвиватися, не виконуйте за неї домашні
завдання. Радійте разом з дитиною, сумуйте разом з нею, але ніколи не карайте
за погані оцінки. Це може викликати тільки негативне ставлення до шкільних
предметів.
Допомагаючи дитині, підтримуйте
зв'язок з учителями, щоб ваші вимоги і вимоги вчителів до навчання були
однакові.
Пам’ятайте, що у п’ятому класі
у вашої дитини формується ставлення до навчання на весь подальший час: як учень
провчиться у п’ятому класі, так він і буде ставитися до навчання в старших класах.
Поступово змінюється основна діяльність.
Головним у житті дитини спілкування, якому діти у цей період присвячують
більшість свого вільного часу. Навчання поступово відходить на другий план. Але
у п’ятому класі інтерес до навчання зберігається майже у всіх дітей. Тому цей
час найкращій для того, щоб навчити дитину вчитися! Для цього необхідно
показати дитині, як правильно розподіляти час, відведений на виконання домашніх
завдань, навчити виділяти головне під час читання.
У п’ятому класі дитина дуже емоційна,
навіть у ставленні до навчальних предметів. Діти із задоволенням беруться за
все, що їм до вподоби. Але, зустрівшись з першими труднощами, швидко втрачають
зацікавлення у предметі. Емоційність п’ятикласників така висока, що навіть добрі
емоції можуть викликати негативну дію.
П’ятикласники дуже активні, багато хочуть
зробити, але мало що вміють. Тому необхідно підтримувати їх ініціативність,
допомагати у справах.
Якщо ваша дитина має якісь особливі риси
характеру (імпульсивність, образливість, підвищену чутливість тощо) або
здоров’я, негайно повідомте про це класного керівника.
Знайдіть час познайомитися з
вчителями-предметниками. Чим раніше ви це зробите, тим легше буде подолати
перешкоди, які будуть виникати у процесі навчання.
Якщо ваша дитина чимось ображена, не треба
негайно йти до школи і звинувачувати вчитиме. Дитина, безумовно, говорить вам
правду, але це тільки її бачення проблеми. Прислухайтесь і до інших учасників
подій, тоді ви можете адекватно сприйняти події, що сталися.
Пам’ятайте, ви не зможете все життя
прожити за дитину, вона повинна навчитися розв’язувати конфліктні ситуації
самостійно.
Часто ви можете почути від своєї дитини, що їй тяжко, раніше було краще. Не підтримуйте цих розмов. Краще допоможіть дитині пристосуватися до нових умов життя. Вашій дитині зараз важко. Ви повинні бути поряд, щоб допомогти дитині перерости цей період!
· Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик в одній зі своїх книг опублікував правила, які допоможуть батькам підготувати дитину до самостійного життя серед однолітків у школі під час адаптаційного періоду.
Батькам необхідно
пояснити ці правила дитині та з їхньою допомогою готувати дитину до дорослого
життя:
·
Не віднімай чужого, а своїм ділися.
·
Попросили – дай, намагаються відняти – захищай.
·
Кличуть грати – іди, не кличуть – запитай дозволу грати разом, це не
соромно.
·
Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
·
Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Двічі ні в кого нічого не
проси.
·
Будь уважним усюди, де потрібно виявити уважність.
·
Через оцінки не плач, будь гордим.
·
Із вчителями через оцінки не сперечайся й на вчителя за оцінки не
ображайся.
·
Намагайся все робити вчасно й думати про гарні результати, вони обов’язково
в тебе будуть.
·
Не зводь наклепів і не наговорюй ні на кого.
·
Намагайся бути акуратним.
·
Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
·
Пам’ятай! Ти не кращий за всіх, ти не гірший за всіх!
Немає коментарів:
Дописати коментар